środa, 13 grudnia 2017

Korzenne babeczki z czekoladą i cukinią

Przyszedł czas na świąteczne wypieki. W pierwszej kolejności mam dla Was muffinki cukiniowe z czekoladą, cynamonem, imbirem i goździkami. Może to dosyć nietypowe świąteczne połączenie, ale muffinki pachną korzennie, w smaku przypominają pierniki i do tego są miękkie i puszyste. Będą świetną alternatywą dla osób będących na diecie lub lubiących eksperymentować w kuchni. Przechowujcie je w zamkniętym pojemniku, a dłużej zachowają świeżość. Z podanych składników wyszło mi 16 babeczek.

Przepis pochodzi z książki "Pyszne do pudełka".

wtorek, 5 grudnia 2017

Chleb pełnoziarnisty z płatkami kukurydzianymi


Chleb pełnoziarnisty z płatkami kukurydzianymi #lubella i nasionami chia. Ma chrupiącą skórkę i miękki, delikatny środek.  Jego przygotowanie jest czasochłonne, ale warto poświęcić jeden wieczór i upiec ten chlebek. Dzięki temu następnego dnia zjecie pożywne i zdrowe śniadanie, które nasyci Was na długi czas. Chlebek jest słodkawy - pasują do niego wszystkie smarowidła do kanapek, serki i twarożki. Polecam.

piątek, 1 grudnia 2017

Pikantne boczniaki po tajsku

Boczniaki po tajsku według przepisu z bloga Jadłonomia, to ostatni hit obiadowy w naszej kuchni. Ekspresowe w przygotowaniu, zdrowe boczniaki o słodko-pikantnym smaku - wprost rozpływają się w ustach. Aby danie miało wyjątkowy aromat, niezbędne jest użycie tajskiej bazylii - mi udało się kupić bazylię w słoiku, marynowaną w oleju sojowym - dostałam ją w sklepie Auchan.
Jeśli jeszcze nie próbowaliście tego dania, serdecznie polecam. 

wtorek, 28 listopada 2017

Bułeczki cynamonowe z masłem orzechowym i czekoladą

Bułeczki cynamonowe z masłem orzechowym i gorzką czekoladą. Sprawdzą się na śniadanie, jako przekąska w ciągu dnia lub jako deser. Są chrupiące, mocno orzechowe i rozpływają się w ustach. Upiekłam je w niecałe pół godziny, gdy okazało się, że wieczorem przyjdą goście. Zawsze mam w zamrażalniku ciasto francuskie, które jest idealne w sytuacjach awaryjnych. Jeśli wolicie słodsze desery, gorzką czekoladę zamieńcie na mleczną.

sobota, 25 listopada 2017

Ciasto kukurydziane z żurawiną (fit)

Ciasto kukurydziane z żurawiną - lekkie, wilgotne, bez tłuszczu i białego cukru. Ciasto ma cytrusowy aromat, żółty kolor, a w niektórych miejscach lekko kwaskowy posmak, od żurawiny. Robi się je niezwykle łatwo i szybko, nie potrzebujecie nawet miksera. Dlatego, jeśli macie w domu wszystkie składniki, zachęcam do spróbowania. 

Po upieczeniu ciasto warto skropić syropem owocowym (bez cukru), syropem klonowym lub lukrem i zostawić na chwilę, aby nasiąkło i jeszcze bardziej zmiękło. 

Przepis sprawdzi się też dla osób będących na diecie bezglutenowej.

środa, 22 listopada 2017

Omlet na słono - z szynką i rukolą

Złocisty omlet z szynką, to propozycja na szybkie i zdrowe śniadanie dla zabieganych osób. Omlet jest lekki i puszysty, a co najważniejsze, jego przygotowanie nie zajmuje więcej niż 5 minut. Podałam go z pomidorami i rukolą, które moim zdaniem dobrze komponują się z wędliną, ale możecie kombinować z dodatkami i wybrać swoje ulubione. Jeśli chcecie przygotować omlet dla dwóch osób, zwiększcie ilość składników. Smacznego.

czwartek, 16 listopada 2017

Placuszki kokosowe (bezglutenowe)

Warto zacząć dzień pełnowartościowym posiłkiem, który doda nam energii i poprawi nastrój. Polecam Wam Kochani placuszki kokosowe z owocami - przygotujecie je błyskawicznie (a wiadomo, że rano liczy się czas). Może nie wychodzą idealnie równe, ale ich smak rekompensuje wszystko. W tej wersji usmażyłam je z kiwi, ale możecie dodać też ananasa, mango lub swoje ulubione owoce.
Inspirację znalazłam w książce "Pysznie bez glutenu".

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...