środa, 14 listopada 2012

Kruche ciasteczka z czekoladą

Witajcie,
dzisiaj mamy dla Was przepyszne kruche ciasteczka, które zrobiły furorę wśród naszych rodzin i znajomych. Nie są bardzo słodkie (zasługa czekolady deserowej) i przyjemnie chrupią (dzięki orzechom). Jeśli wolicie słodsze wypieki, możecie dodać więcej cukru, lub użyć mlecznej czekolady:) Próbujcie do woli, modyfikujcie, aż znajdziecie swój idealny smak:) Robi się je szybko, dlatego możecie przygotować więcej ciasta i przechowywać w zamrażalce do następnej okazji:) Przepis pochodzi z tej strony.

Składniki: 
120g miękkiego masła 
80 g drobnego cukru
1 jajko
250g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 tabliczka czekolady deserowej
50g posiekanych orzechów włoskich

Przygotowanie:
1. Masło i cukier utrzyj mikserem. Dodaj do nich jajko i ponownie wymieszaj. 

2. Mąkę wymieszaj z proszkiem do pieczenia i powoli dodawaj do masy, mieszając łopatką. Na koniec wmieszaj posiekane orzechy włoskie i połamaną na drobne kawałki czekoladę.


3. Z powstałej masy formuj małe kulki (wielkości orzecha włoskiego) i układaj na blasze w ok 5 cm odstępach.

4. Piecz przez 15 min w piekarniku nagrzanym do 180ºC.

Nasze oceny:
 
Basia: genialne ciastka, ładnie rosną i są bardzo kruche. Wszystkie znajome w pracy są nimi zainteresowane i wymieniają się przepisem. Polecam. Moja ocena: 10/10.

Julka: Smaczne i proste ciastka. Następnym razem dałabym jednak trochę więcej cukru. Moja ocena: 7/10.

2 komentarze:

  1. Pieguski! :) Wyglądają super :) A ja wracam do blogowania (;

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie kruche przyjemności, ja robiłam też z czekoladą i dodatkowo z masłem orzechowym(z tygodnia amerykańskiego w lidlu),pycha:)

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter