niedziela, 19 stycznia 2014

Muffinki z coca-colą

Witajcie, 
Jedliście kiedyś muffinki z coca-colą? My już od od dłuższego czasu chciałyśmy spróbować. Dlatego postanowiłyśmy je upiec na ostatnią imprezę u Julki. Wyszły miękkie, wilgotne i mocno kakaowe. Bąbelki gazu sprawiły, że babeczki były bardzo puszyste i lekkie. Jednak gdybyśmy nie wiedziały, że jest w nich coca-cola, to byśmy tego nie odgadły. Podobnie  jak Julki goście, jedynie dwie osoby uznały, że smak coli jest wyczuwalny. Mimo wszystko są bardzo smaczne i pasują idealnie na imprezę karnawałową. Z podanych proporcji wyszły nam 24 sztuki.

Składniki:
1 szklanka mąki 
4 łyżki kakao 
1 opakowanie cukru waniliowego (16g) 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1 szklanka brązowego cukru 
1 szklanka coca-coli 
2 jajka 
150g stopionej margaryny

Przygotowanie:
1. Zacznij od roztopienia margaryny i ostudzenia jej, by nie zważyła się później z innymi składnikami. 



2. Mąkę wymieszaj z kakao, cukrem waniliowym, proszkiem do pieczenia i brązowym cukrem. W
drugiej misce połącz roztrzepane jajka, coca-colę oraz ostudzoną margarynę. 



3. Wymieszaj suche i mokre składniki. Masa będzie dość płynna więc przy nalewaniu ciasta do foremek pomagaj sobie chochelką lub łyżką do lodów. Muffinki piecz ok. 20 minut w temperaturze 200˚C. 

Nasze oceny:

Basia: Smaczny i szybki pomysł na imprezowe słodkości. Minusem jest dla mnie mało wyczuwalny smak coca coli, dlatego moja ocena: 8/10. 

Julka: Miałam nadzieję, że smak coca-coli będzie dużo bardziej wyczuwalny. Mimo to są to bardzo, bardzo dobre muffinki, idealne dla czekoladoholików. Moja ocena: 9/10. 

8 komentarzy:

  1. Fajny pomysł, szkoda, że nie czuć coli, bo jednak jej smak jest zawsze pociągający, ale i tak nie pogardziłabym tymi muffinkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny pomysł :) kiedyś robiłam ciasto z coca-colą i z tego co pamiętam była cola wyczuwalna w kremie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze chciałam spróbować :) Robiłam tylko z szampanem :D Muszę wreszcie spróbować colą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. podobnie jak Paulina, zawsze chciałam ich spróbować, ale nigdy nie miałam odwagi zrobić :))

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny pomysł z tą coca-colą!

    OdpowiedzUsuń
  6. ps. dziękuję za dołączenie do grupy obserwatorów, ja też mam nadzieję tu wpadać częściej:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł z coca colą :) Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter