niedziela, 24 maja 2015

Chleb bananowy


Witajcie :) 
Zdarza się Wam trafić czasem na tak fantastyczną książkę, że czytając ją zapominacie wysiąść na właściwym przystanku z autobusu lub przypalacie obiad? ;) My właśnie skończyłyśmy taką czytać :) Chodzi nam o książkę "Serce na talerzu" Alyssy Shelasky. Jak sama autorka pisze, jest to książka o miłości, gotowaniu i odkrywaniu życiowej pasji. Jesteśmy przekonane, że każdy kto interesuje się gotowaniem będzie zachwycony tą pozycją. :) W książce znajdziecie wiele fajnych przepisów, które nie dość, że są łatwe w przygotowaniu to do tego są przepyszne. Dziś prezentujemy Wam jeden z nich - przepis na chleb bananowy "Orbitowanie bez cukru". Czyli po prostu ciasto bananowe z czekoladą i orzechami.



Składniki (na 1 bochenek):
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
pół łyżeczki soli
pół szklanki masła (ok 100g)
pół szklanki cukru
2 średnie banany
3 łyżeczki śmietany 18%
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
pół szklanki posiekanych orzechów włoskich
opakowanie czekoladowych groszków lub drobno pokrojona połówka czekolady

Przygotowanie:
1. W dużej misce utrzyj masło z cukrem, aż do uzyskania lekkiej konsystencji. Dodaj rozgniecione banany, śmietanę oraz ekstrakt waniliowy. Dokładnie wymieszaj.


2. W drugiej misce połącz suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sodę oraz sól.

3. Dodaj suche składniki do mokrych, dorzucając pokrojone orzechy i groszki czekoladowe. Połącz dokładnie zawartość miski.



4. Gotowe ciasto wylej do wysmarowanej masłem formy (u nas o wymiarach 35x10cm). Piecz w 180ºC przez 45-50 minut, aż górna warstwa zbrązowieje i będzie twarda.

Nasze oceny:

Basia: Pyszny, puszysty i wilgotny chlebek. Posmarowałam go konfiturą śliwkową - niebo w gębie!. Moja ocena: 10/10.

Julka: Bardzo lubię połączenie bananów i czekolady więc chlebek, a raczej ciasto bardzo mi smakowało :) Następnym razem zamiast groszków z gorzkiej czekolady użyję pokrojonej mlecznej czekolady. Moja ocena: 9/10. 

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam chlebek bananowy, mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny, świetny na drugi śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wieki nie jadlam chlebka bananowego! Na pewno wyprobuje ten przepis - bez substancji slodzacych, ze tak powiem, jeszcze nigdy go nie robilam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaintrygowała mnie ta książka, z chęcią przejrzałabym przepisy w niej zawarte. Chlebek wygląda bardzo apetycznie i jestem pewna, że równie dobrze smakuje :)
    Dziewczyny, świetny blog, super przepisy! Będę zaglądać, na pewno

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham chlebek bananowy :) Najlepszy jest maczany w mleku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak wpadnie mi książka w ręce, z chęcią się zapoznam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Banany i czekolada to zgrany duet, więc chlebek na pewno by mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie bananowe chlebki, są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I ja jestem fanką bananowego chlebka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. znam takie książki, nie jedna tak na mnie działa!
    Ale chlebek.. mniam <3

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter