piątek, 11 marca 2016

Zupa kalafiorowa


Witajcie :)
Piątek weekendu początek więc nikomu nie chce się siedzieć długo w kuchni. Dlatego najlepszym pomysłem będzie zupa, którą ugotujecie w 20 minut. Tym razem wybór padł na zupę kalafiorową. Przepis na nią znalazłyśmy w styczniowym numerze "Moich smaków życia". Okazuje się, że papryka i kalafior to całkiem zgrany duet,a odrobina masła podkręca całość.


Składniki:
paczka mrożonego kalafiora w różyczkach 450g
duża czerwona papryka
50g masła
1,5 l bulionu warzywnego/drobiowego
1,5 łyżeczki sosu sojowego
liść laurowy
sól, pieprz

Przygotowanie:
1. W garnku zagotuj wodę z solą, wrzuć do niej zamrożone różyczki kalafiora i gotuj ok 4 minuty. Odcedź kalafiora na sicie i przełóż na rozgrzaną patelnię z roztopionym masłem. Przesmaż kalafiora tak by lekko się zarumienił. Zdejmij z patelni.

2. Paprykę umyj, pozbądź się nasion i pokrój w drobną kostkę. Wrzuć na patelnię i podsmaż na maśle pozostałym ze smażenia kalafiora.


3. Zagotuj bulion z dodatkiem sosu sojowego i listka laurowego. Dodaj do niego kalafiora oraz paprykę z masłem z patelni. Całość gotuj jeszcze 5-10 minut, przypraw do smaku solą i pieprzem.

Nasze oceny:

Basia: Zupa kalafiorowa jest bardzo prosta, ale niesamowicie smaczna. Na jednej dokładce się nie skończyło ;) Moja ocena: 10/10.

Julka: Kalafiorowa to jedna z tych zup, które mogę jeść non stop. Moja Mama zawsze zabielała ją lekko śmietaną i tak też możecie zrobić korzystając z tego przepisu. Moja ocena: 9/10.


9 komentarzy:

  1. Może byc smaczna, takiej nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kojarzy mi się z dzieciństwem;)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł z tą urozmaiconą kalafiorową :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna, rozgrzewająca zupa na tę okropną pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj jest fatalnie za oknem, zupa jak znalazł :)

      Usuń
  5. Cudowna i niezwykle pożywna zupa :) Mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze robię kalafiorową z marchwią, ta papryka to ciekawa odmiana.

    OdpowiedzUsuń
  7. mmmm świetny przepis :D lecę jutro kupić paprykę i będę mieć pyszny obiadek <3

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter