piątek, 1 września 2017

Zupa krem z kabaczka i batata (na ostro)


Kochani, witajcie po przerwie. Wróciłam z urlopu - wypoczęta i z głową pełną pomysłów. Mój zeszyt zapełnił się nowymi przepisami przywiezionymi z wakacji. Dlatego od razu zapraszam Was na zupę krem z batata i kabaczka*. Zupę jadłam u mojej rodziny w Limanowej (przepis cioci) i ugotowałam ją od razu po powrocie do domu. Jest kremowa, wyrazista w smaku, ostrawa i bardzo sycąca. Polecam - zwłaszcza w takie dni jak dzisiaj, deszczowe i pochmurne.

*zamiast kabaczka możecie wykorzystać cukinię



Składniki:

1 duży batat
1 spory kabaczek (lub 2 cukinie)
1 duża cebula
1 ząbek czosnku
łyżka oliwy z oliwek
650-700ml bulionu warzywnego
sól, pieprz, pieprz cayenne
pestki słonecznika
*opcjonalnie 1/4 szklanki jogurtu naturalnego lub śmietany do zup

Przygotowanie:

1. Batata umyj, obierz i pokrój w kostkę. Cebulę pokrój w plasterki, a kabaczka przekrój wzdłuż na pół, wyjmij z niego pestki (nie będą potrzebne) i pokrój miąższ na kawałki (nie obieraj ze skóry). W garnku rozgrzej oliwę i zeszklij na niej cebulę. Następnie dodaj pokrojony ząbek czosnku, a po chwili batata. Smaż całość kilka minut, mieszaj, żeby cebula i czosnek się nie przypaliły.

2. Po około 5 minutach dodaj pokrojonego kabaczka, wymieszaj i smaż warzywa jeszcze przez 2-3 minuty. Do garnka wsyp przyprawy: sól, pieprz i pieprz cayenne (ilość według uznania, ja dałam 1/4 łyżeczki). Zalej całość bulionem - wlej taką ilość, żeby zakryła warzywa. Wymieszaj, przykryj pokrywką i gotuj na niedużym ogniu przez 15-20 min. Po tym czasie sprawdź, czy batat i kabaczek są już miękkie (nakłuj je widelcem).

3. Gdy warzywa zmiękną, zblenduj zupę na gładki krem. Jeśli chcesz, możesz zabielić krem jogurtem. 1/4 szklanki śmietany lub jogurtu wymieszaj z odrobiną gorącej zupy, a następnie wlej do garnka. Wymieszaj, spróbuj i jeśli potrzeba, dopraw do smaku.

4. Podawaj zupę z grzankami lub posypaną pestkami słonecznika.




7 komentarzy:

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter