poniedziałek, 29 stycznia 2018

Omlet z pieczarkami i żółtym serem


Omlet z pieczarkami i żółtym serem - doda Wam energii, nasyci na długo i sprawi, że nie będziecie sięgać po niezdrowe przekąski przed obiadem. Możecie też zabrać go ze sobą i zjeść na zimno.
*Omlet wychodzi bardzo puszysty i delikatny. Pierwszy raz tak zaczął rosnąć, że prawie wypłynął mi z patelni. Gdy smażyłam go drugi raz, byłam na to przygotowała i wzięłam większą patelnię. ;)
**Ja użyłam mąki ryżowej, ale możecie ją zastąpić dowolną mąką.

Składniki na 1 omlet:

2 jajka
2 łyżki mąki ryżowej
1/2 szklanki mleka
szczypta sody oczyszczonej
5 pieczarek
2 plasterki żółtego sera
sól, pieprz, ostra mielona papryka

Przygotowanie:
Mąkę wymieszaj z sodą oczyszczoną. Do mąki dodaj jajka, mleko, sól, pieprz i ostrą paprykę. Zmiksuj lub wymieszaj wszystko na gładkie ciasto.

Pieczarki obierz i pokrój w plasterki, ser pokrój w kostkę. Na patelni rozgrzej odrobinę oleju, wrzuć pieczarki i smaż ok. 5 min. Jak będą zrumienione i woda odparuje, dodaj żółty ser, wymieszaj i zalej całość ciastem. 

Przykryj patelnię pokrywką i smaż, aż omlet się zetnie. Co jakiś czas podważaj jego brzegi, aby ciasto zlewało się pod spód. Gotowy omlet złóż na pół i zsuń z patelni.

3 komentarze:

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter